کاتالیزور اجباری است

مهمترین عاملی که می تواند جلوی آلودگی هوا را بگیرد کاتالیزور است که همه ی خودرو ها ملزم به استفاده از این قطعه هستند.
کاتالیست در مسیر اگزوز قرار میگیرد و تمام گازهای سمی که از خودرو تولید میشوند و به محیط زیست آسیب می زنند را تصفیه میکند و به گاز دی اکسید کربن که گاز کم خطری برای محیط زیست است تبدیل میکند.

چرا کاتالیزور اجباری است ؟

در کاتالیست فلزات گرانبهایی وجود دارد که این فلزات شامل:
پلاتین، پالادیوم و رودیوم هستند که دارای ارزش بسیار زیادی هستند و زمانی که عمر کاتالیست به اتمام می‌رسد خریداران کاتالیست فرسوده این کاتالیست ها را خریداری کرده و با فرآیند بازیافت فلزات این کاتالیست ها استخراج میکنند.

خطرات بازیافت فلزات کاتالیزور

توجه داشته باشید که فرآیند بازیافت فلزات کاتالیست بسیار خطرناک می باشد و افرادی که متخصص نیست نباید این فرایند را انجام دهد.
چرا که از مواد شیمیایی خطرناک برای بازیافت فلزات کاتالیست استفاده می شود که تمامی این فرآیندهای شیمیایی و مواد شیمیایی برای سلامتی انسان خطرناک می باشد.

در فرایند بازیافت فلزات کاتالیست از جمله پلاتین می بایست حرارت زیادی به پلاتین داده شود.
چرا که پلاتین مقاومت زیادی در برابر حرارت و اسید ها دارد و برای اینکه فلز پلاتین از کاتالیست استخراج شود مراحل پیچیده را باید انجام شود و تمام فرایند باید توسط افراد متخصص انجام شود.
اگر در این فرآیند افراد غیرمتخصص حضور داشته باشند آسیب‌ های شدیدی به آنها وارد می‌ شود.

چرا کاتالیزور اجباری است ؟

فلزاتی همچون پلاتین، رودیوم و پالادیوم که از کاتالیست استخراج می شوند را می توان در صنایع دندانپزشکی و جواهرسازی استفاده کرد.

در صورتی که قصد بازیافت فلزات کاتالیزور را دارید باید حجم زیادی از کاتالیزور ها را در اختیار داشته باشید تا کسب درامد از این کار صرفه ی اقتصادی داشته باشد.
چرا که فرایند بازیافت امری هزینه بر است و زمانی که شما یک گاراژ داشته باشید که حجم زیادی از کاتالیزورها را نگهداری می تواند بهترین شرایط برای کسب درآمد از این کار را فراهم کند.